Companiile din România au început să investească mai mult și pe termen lung în campanii de marketing online, orientându-se către servicii end-to-end (de la dezvoltare software, infrastructură până la marketing online), potrivit Zitec, unul dintre principalii producători locali de produse și aplicații software, care are un departament special de performance marketing.
Companiile de pe piața locală au înțeles utilitatea promovării în mediul online și, în plus, și-au îmbunătățit know how-ul în această direcție. Acestea au renunțat la campanii punctuale în favoarea strategiilor pe termen lung, bine puse la punct, au observat oficialii Zitec, companie care anul acesta a înregistrat o creștere constantă de servicii de marketing online.
Astfel, în fiecare lună, departamentul de performance marketing al Zitec a raportat o creștere de cel puțin 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu luna similară a anului trecut.
De asemenea, față de anii trecuți, oficialii Zitec observă o creștere a nivelului de know-now în ceea ce privește acest tip de servicii în rândul clienților noi.
”În continuare facem foarte mult training cu clienții nostri și încercăm să ridicăm nivelul cunoștintelor tehnice. Această abordare ne ajută mult în retenția clienților, dar se văd rezultate pozitive și în ceea ce privește deschiderea clientului către o abordare integrată a strategiei la nivel de canale. Am reușit să mutăm discuția de la management de campanii PPC sau acțiuni SEO la strategia online prin care reușim să ne atingem obiectivele de business, indiferent de mixul de canale și mesajul pe care dorim să îl transmitem”, spune Ioana Slobozianu (foto), Head of Online Marketing, Zitec.
Cum definim o strategie de performance marketing pe termen lung
Performance marketing vizează creșterea vânzărilor și generarea de leaduri, iar clienții Zitec au nevoie de ele pentru a-și susține business-ul în mod constant. Așadar, campaniile de acest tip nu sunt punctuale sau temporare. De altfel, clienții au înțeles că nu trebuie să întrerupă investițiile și că e necesar să mențină o activitate permanentă în această zonă.
”Practic, funcționăm ca un departament de marketing al clienților noștri, ceea ce înseamnă că ne integrăm în strategia lor pe termen lung. Majoritatea campaniilor sunt recurente și avem pentru fiecare client între 3 și 20 de astfel de campanii, care se autosusțin din vânzări”, punctează Ioana Slobozianu.
Astfel, rezultatele campaniilor de performance marketing sunt vizibile imediat, chiar dacă sunt variabile în funcție de efort și bugetul investit. Mai mult, pe măsură ce nivelul de implementare a strategiei avansează, indicatorii de performanță urmăriți cresc treptat și constant de la lună la lună.
Cât costă marketing-ul online și de ce bugetul nu ar trebui să fie o problemă
Când vorbesc de campanii de marketing online, unii antreprenori tind să fie rezervați, gândindu-se că bugetul ar trebui să fie destul de ridicat, pentru ca rezultatele să fie vizibile.
Totuși, această abordare poate fi înșelătoare: ”În cazul campaniilor de performance marketing mi se pare important să urmărești un echilibru între investiție și return. Atât timp cât ROI-ul este pozitiv, nu ar trebui să existe blocaje la nivel de buget investit. Clienții care înteleg acest lucru ajung în scurt timp la break-even, ceea ce înseamnă că bugetul se autosusține din rezultate”, explică Ioana Slobozianu.
Cine poate să apeleze la servicii de performance marketing
În ceea ce privește profilul de business pentru care o campanie de performance marketing ar fi benefică, oficialul Zitec consideră că atât timp cât există interes pentru produsele și serviciile tale online, poți derula o astfel de campanie. Însă este important să poți măsura în timp real rezultatele, pentru a putea optimiza campaniile.
”Există și cazuri speciale, cum ar fi business-urile în care utilizatorii evită conversia online și trec direct în offline. Utilizatorul sună direct la numărul de pe site, merge în showroom, preferă să meargă direct în restaurant, fără să treacă printr-un proces de rezervare sau să folosească un cupon, să completeze un formular sau să treacă prin procesul de check-out. În aceste cazuri, lucrăm în strâns parteneriat cu clienții noștri pentru a obține indicatorii de performanță din realitatea offline și pentru a optimiza campaniile. Rezultatele ajung să fie înzecite”, menționează Ioana Slobozianu.
În primul semestru al anului, ponderea serviciilor de performance marketing în cifra de afaceri a Zitec este de 15%, fiind în creștere cu 35% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru anul viitor, compania și-a propus o creștere cu două cifre procentuale pe acest segment de business.
Clienți mai mulți înseamnă angajați mai mulți
Zitec a atras anul acesta, până în luna septembrie, 13 clienți noi pe servicii de online marketing, atât din România, cât și din UE sau SUA, din industrii variate: e-commerce, asigurări, restaurante, piese auto, service auto, B2B. Acestora li se adaugă proiecte CSR derulate de colaboratori mai vechi ai Zitec, care anul acesta au inițiat diverse acțiuni, cum ar fi campania de donații pentru Nepal “Joy4Nepal”, organizată de alpinistul român Alex Găvan.
”Ne ajută foarte mult și faptul că putem furniza servicii end-to-end și că aproximativ jumătate din portofoliul nostru de clienți solicită un pachet de servicii Zitec în care includem mai multe soluții - de la dezvoltare website și webdesign, la aplicatii mobile și hosting în cloud”, subliniază Ioana Slobozianu.
Deoarece portofoliul de clienți este în continuă creștere, Zitec și-a propus să facă noi recrutări. În acest sens, compania a derulat în această vară un internship de Online Marketing care se va finaliza curând și în urma căruia noi specialiști se vor alătura echipei. În plus, în lunile urmatoare, Zitec va căuta noi colegi pasionați de online și performance marketing.
Tendințe în online marketing
Sursa: dailybusiness.ro