Unilever atinge performanța de zero deșeuri produse în Europa

După nouă luni de la anunțarea a zero resturi1 trimise la depozitele de deșeuri de-a lungul rețelei sale globale, de 242 de fabrici - o premieră mondială - Unilever anunță că a devenit o companie cu zero deșeuri generate în Europa. Acest lucru înseamnă că, în plus față de facilitățile de producție, niciun rest produs de Unilever sau de propriile operațiuni logistice, centre de distribuție, birouri, nu ajunge la depozitele de deșeuri, în Europa2.

Unilever a comunicat în ianuarie 2015 ambiția de a deveni o companie cu zero resturi trimise la depozitele de deșeuri. Operațiunile la nivel european sunt primele care îndeplinesc acest nou obiectiv prin care 63 de centre Unilever trimit în prezent zero resturi la depozitele de deșeuri. Scopul Unilever este de a deveni până la sfârșitului anului o companie cu zero deșeuri produse la nivel global și, de asemenea, de a continua eforturile pentru dezvoltarea lanțului său valoric.

Pier Luigi Sigismondi, Chief Supply Chain Officer al Unilever, a declarat: "Atingerea obiectivul nostru privind zero resturi trimise la depozitul de deșeuri este esențială pentru ambițiile de dezvoltare sustenabilă ale Unilever. Ne dorim, în acest caz, să vedem o mișcare la nivelul întregii industrii. În luna iunie a acestui an am încheiat parteneriate cu mai multe companii care împărtășesc aceeași viziune, cu experți și parteneri cheie pentru a genera interes pentru această problemă socială și de mediu. Lumea se concentrează pe obiectivele globale ale Organizației Națiunilor Unite - un set ambițios de obiective care urmărește să pună capăt sărăciei extreme, să combată inegalitatea și schimbările climatice până în 2030 – astfel că este timpul să inițiem cu toții cât mai multe acțiuni privind eliminarea deșeurilor".

Președintele Unilever Europa, Jan Zijderveld, a adăugat: "Suntem foarte mândri că toate fabricile, clădirile și centrele propii Unilever din Europa trimit în prezent zero resturi la depozitul de deșeuri. Echipele noastre au investit extrem  de multă energie, dând dovadă de un spirit cu adevărat antreprenorial și de inițiativă pentru a face față mai multor provocări întâlnite. Planul Unilever pentru Un Stil de Viață Sustenabil este adânc înrădăcinat în misiunea companiei și se reflectă treptat în brandurile noastre. Datorită brandurilor care au integrat sustenabilitatea și care, de altfel, se bucură de o creștere mai mare a vânzărilor decât celelalte branduri Unilever, integrarea sustenabilității în strategia de business devine din ce în ce mai necesară".

 

Notă pentru editori

·         1Este vorba despre deșeuri nepericuloase. Deșeurile care pot dăuna reprezintă un procent foarte mic din totalul deșeurilor produse de fabricile Unilever. Tipurile de materiale care alcătuiesc aceste deșeuri variază în funcție de reglementările locale privind deșeurile.

·         2Rezultatele la nivel european ale companiei arată că, în plus față de toate fabricile deținute, Unilever trimite în prezent zero resturi la depozitele de deșeuri în birourile, centrele de distribuție și depozitele operate în totalitate de către companie. Ne-am propus, astfel, să facem un pas mai departe și lucrăm în prezent la obținerea acelorași rezultate pentru centrele de distribuție multi-funcționale, birourile în care Unilever nu este nici proprietarul, nici singurul client, pentru centrele în care Unilever activează în proporție de mai puțin de 35%.

·         Unilever a anunțat în ianuarie 2015 faptul că trimite zero resturi la depozitul de deșeuri, valabil de-a lungul rețelei sale globale formate din 242 de terenuri de producție în 67 de țări – considerat a fi un record la nivel mondial.

·         Informații cu privire la anunțul făcut în ianuarie 2015 pot fi accesate aici.

·         Pentru informații cu privire la evenimentul Unilever / 2degrees Zero Waste Mindset din iunie 2015, click aici.

·         2degrees este serviciul și platforma de colaborare pentru afaceri sustenabile, cu peste 43.800 de membri din 177 de țări. 2degrees a prezentat, de asemenea, programul Unilever cu privire la producerea a zero deșeuri înregistrate pe harta colaborării la nivel mondial.

 

Despre Unilever:

Unilever este unul dintre furnizorii mondiali de produse alimentare, produse pentru casă și de îngrijire personală, cu vânzări în peste 190 de țări. Produsele companiei ajung la două miliarde de consumatori pe zi. Compania are 172.000 de angajați și a generat vânzări de 48.4 miliarde € în 2014. Mai mult de jumătate (57%) din amprenta companiei este prezentă în piețele emergente și în curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri care se regăsesc în casele din întreaga lume, incluzând produse precum: Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry, Marmite, Magnum și Axe.

Compania Unilever a fost clasată pe locul întâi din domeniul său conform indexului de sustenabilitate Dow Jones în 2014. În indicele FTSE4Good, Unilever a înregistrat cel mai mare scor (5) în materie de protecție a mediului. Totodată, s-a clasat pe primul loc în lista Global Corporate Sustainability Leaders (Liderilor Globali pe Sustenabilitatea Corporativă) din 2014, în sondajul anual GlobeScan / Sustainability pentru al patrulea an consecutiv, iar în 2015 a fost clasată drept cea mai sustenabilă companie de produse alimentare și băuturi în Behind the Brands Scorecard a Oxfam.

Unilever se situează în top 3 cel mai căutat angajator din toate domeniile, realizat de LinkedIn.

Pentru mai multe informații despre Unilever și brandurile sale, vă rugăm să accesați www.unilever.com. Mai multe informații despre USLP pot fi obținute aici: www.unilever.com/sustainable-living/