Vrei să-ţi găseşti mai repede un loc de muncă? Iată trei sfaturi cum să-ţi creezi un CV perfect

Sunteţi în căutarea unui job iar compania vizată vă propune să vă trimiteţi CV-ul, în ciuda faptului că nu e nicio poziţie disponibilă. Cum puteţi trimite un rezumat al experienţei tale, care să se potrivească companiei, deşi nu există nimic care să vă recomande? Solutia este mai simplă decât ai crede, pentru că întotdeauna există ceva ce se poate folosi ca un ghid. Iată trei sfaturi pentru modelarea CV-ului, conform unui articol al publicaţiei Forbes.com:

           1. Cunoştinţele tale despre companie sau despre industria în care activează ea

Este neapărat necesar să ştii ce anume caută un manager la angajare, dar o simplă postare despre poziţia vacantă nu este singurul loc de unde poţi culege aceste informaţii. Cu un minimum efort de cercetare puteţi înţelege misiunea companiei, dar şi diverse particularităţi ce te pot ajuta.  Există un ton distinct pe întreg site-ul companiei? Există anumite calităţi extrem de apreciate în întreaga industrie sau o problemă care necesită rezolvare? De exemplu, observaţi dacă organizaţia tinde să favorizeze formalitatea, familiarizarea cu un anumit software, etc.. Apoi, utilizaţi aceste informaţii pentru a vă ajusta CV-ul sau scrisoarea de intenţie –cum ar fi, de pildă, să propuneţi diverse cursuri online.

          2. Experienţe relevante

Atunci când există o listă de responsabilităţi, te bazezi pe faptul că CV-ul va demonstra experienţa relevantă. Cu toate acestea, o descriere formală nu poate fi decât limitativă.  Atunci când trebuie să evidenţiezi anumite atribute pentru a arăta că eşti potrivit pentru un rol prestabilit, trebuie să vă concentraţi pe evidenţierea acelor calităţi care întrunesc profilul jobului.

De asemenea, trebuie să profiţi de oportunitate pentru a a-ţi modela CV-ul în jurul valorilor pe care tu le consideri cele mai importante şi evidenţiază experienţa de care tu eşti cel mai mândru.  În loc să  incluzi ceea ce crezi că alte persoane ar putea să evidenţieze, pune accentul pe altă perspectivă. Dacă o companie este suficient de deschisă încât să aibă valori congruiente cu ale tale, eşti un norocos.

            3. Creativitate

O fişă a postului va cuprinde cel mai adesea instrucţiuni specifice prin care te ghidează să-ţi trimiţi datele. Uneori, însă, este bine să încălcaţi „regulile” -  să adaptezi acest job la felul tău de a fi, să îl filtrezi prin personalitatea ta. Cu alte cuvinte, trebuie să gândeşti liber, să te poziţionezi diferit faţă de alţi concurenţi pe aceeaşi poziţie. Nu funcţionează de fiecare dată, dar pentru compania potrivită, acesta poate fi elementul care se remarcă dintr-o mulţime de CV-uri, iar pentru tine poate fi lozul câştigător.