Producatorul de aplicatii online Zitec estimeaza ca piata de profil va creste de cel putin cinci ori in urmatorii ani. “Intr-o lume in care folosirea device-urilor mobile a capatat o mare amploare, iar granitele dintre diversele tipuri de echipamente se estompeaza tot mai mult, este firesc si ca eforturile de marketing digital sa se concentreze in aceasta directie”, a spus Alexandru Lapusan, CEO-ul Zitec.
Tocmai de aceea, dupa cum adauga reprezentantul companiei, piata autohtona de servicii de online marketing are un potential de crestere foarte mare, iar in 2013 aceasta se va alinia tendintelor globale. In plus, in urmatorii ani, aceasta va creste de cel putin cinci ori.
“Credem in potentialul serviciilor de online marketing tocmai pentru ca ne uitam la ceea ce se intampla pe pietele straine, cum sunt Polonia, Cehia, Marea Britanie sau SUA. Mai mult decat atat, conform informatiilor oferite de Google, piata autohtona este similara cu cea din Polonia si Cehia, insa de aproximativ 10 ori mai mica, din punct de vedere al companiilor care opereaza in domeniu, al dimensiunii lor, al veniturilor obtinute etc. Noi consideram ca acesta este un semn pozitiv”, a explicat Lapusan.
Potrivit acestuia, daca pana acum pentru e-commerce se punea accent pe valoarea ultimului click, in 2013 zona de interes se va muta pe attribution modeling si pe modul in care un utilizator interactioneaza cu diverse canale pana ajunge sa devina client.
“Nu in ultimul rand, ne asteptam ca, pe aceeasi linie ascendenta din ultimii ani, brand-urile inovative, care au integrat eforturile de social media in campaniile lor, au depus eforturi in a crea comunitati online si care s-au implicat activ in cresterea lor, incercand sa aduca un plus de valoare, sa aiba de castigat in continuare”, a precizat reprezentantul Zitec.
Anul trecut, departamentul de online marketing din cadrul companiei a realizat venituri de 250.000 de euro. Pentru 2013, producatorul de aplicatii online estimeaza afaceri mai mari cu 30% pentru acest departament, de pana la 325.000 euro.
“Furnizarea de servicii de online marketing a venit ca un pas firesc in dezvoltarea business-ului, intrucat clientii Zitec care isi dezvoltau platformele online cu ajutorul companiei aveau in mod natural nevoie si de vizibilitate in mediul online. Astfel, pe aceasta nisa, Zitec a ajuns sa se specializeze in oferirea de”, a spus Alexandru Lapusan.
Compania a avut peste 20 de clienti in 2012, pentru care a furnizat servicii de online marketing (servicii SEO, campanii Pay Per Click, social media, e-mail marketing si web analytics). Proiectele au acoperit o arie larga de domenii, de la IT, turism, fashion, evenimente si pana la comert electronic, Zitec creand pentru unele dintre acestea strategia de promovare in online, iar pentru altele adaptand strategia locala celei internationale.
In acest moment, echipa de online marketing a Zitec numara patru membri, specialisti in marketing online, care sunt certificati Google AdWords si Google Analytics, si au o experienta in domeniu de 2 – 7 ani.
Circa 50% din veniturile Zitec proven din proiecte externe, dezvoltate in SUA, Canada, Marea Britanie, Germania, Italia sau Danemarca.
Zitec: Piata de aplicatii online va creste de 5 ori in urmatorii ani
Sursa: Daily Business