In gradinitele din sectorul 3 ca si din altele , atat din Bucuresti cat si din tara, copii exploreaza impreuna cu educatorii domenii diverse ale cunoasterii dintre care cele mai importante sunt:
- Domeniul estetic-creativ care implica pictura, muzica, etc.;
- Domeniul om si societate care duce la o buna educatie pentru societate ca si la activitati practice si gospodareasti;
- Domeniul limba si comunicare precum si educarea limbajului;
- Domeniul stiinte care implica activitati matematice dar si cunoasterea mediului;
- Domeniul psiho-motric prin activitati si ore de educatie fizica.
- servirea pranzului face si ea parte din programul copiilor din gradinitele din sectorul 3;
- Odihna de dupa-amiaza care se poate face cu copii doar la cererea parintilor sau activitatile liber alese;
- Gustarea;
- Activitati de aprofundare si extindere dar si jocuri recreative cu copii.
In cadrul activitatilor pe care le au educatorii impreuna cu copii din gradinite sunt incluse si activitatile optionale. Acestea se fac la solicitarea parintilor iar copii sunt repartizate de regula in grupe reprezentative pentru fiecare tip de activitate aleasa.
Dintre activitatile optionale cele mai frecvente care se desfasoara in gradinitele din sectorul 3 ca si in alte gradinite din Bucuresti sau tara, sunt de mentionat:
- Activitati de dezvoltare personala, facute in 1-2 sedinte/luna;
- Matematica distractiva parcursa si in cate 2 sedinte/luna;
- Misterele cunoasterii, la fel in cate 1-2 sedinte/luna;
- Educatia multiculturala, cate 2 sedinte/luna;
- Limba engleza care poate sa ajunga si la 8 sedinte/luna;
- Dans in cate 4 sedinte/luna;
- Karate, cate 4-5 sedinte/luna;
- Muzica, in cate 3-4 sedinte/luna;
Ritmul in care se desfasoara aceste activitati optionale variaza fireste in functie de dorinta parintilor orelate cu programele scolare optionale.
Activitati extracurriculare
Dintre activitatile extracurriculare desfasurate in gradinite sunt de mentionat:
- Vizitele instructiv-educative;
- Plimbarile in parcuri;
- Excursii cu un caracter formativ.
Copii din gradinite sunt deasemenea implicati in proiecte umanitare si in parteneriate cum ar fi:
- Proiecte sin domeniul estetic-creativ ce implica muzica, pictura, etc.;
- Proiecte sin domeniul om si societate, domeniu care duce la o educatie buna pentru societate precum si la activitati gospodaresti si practice;
- Proiecte sin domeniul limba si comunicare in scopul educarii limbajului;
- Proiecte sin domeniu stiintelor cum ar fi activitatile matematice si activitati de cunoastere a mediulu;
- Proiecte din domeniul psiho-motric facute in cadrul orelor de educatie fizica
In timpul programului din gradinite este inclusa si o masa de pranz precum si odihna de dupa-amiaza care se face la cererea parintilo, ori activitati liber alese.
Gustarea face si ea parte din programul zilni al copiilor.
Convingerea personalului din gradinite este aceea ca parintii vor alege gradinita cea mai buna pentru propriul copil si astfel acest lucru va asigura linistea activitatilor zilnice ale adultilor, stiind care are copilul in siguranta deplina si intr-o atmosfera primitoare, calda, familiala.
Argumentele in acest sens sunt acele detalii de care personalul calificat din gradinite va tine intotdeauna cont si anume:
- oportunitatea unui spatiu care sa fie la indemana copiilor si parintilor;
- izolarea spatiului de zonele cu trafic intens;
- nevoia de siguranta;
- faptul ca grupele din gradinite sunt formate de regula din maxim 15 copii;
- calificarea personalului.