Marți, 20 noiembrie 2018, se desfășoară la Hotelul Marshal Garden din București evenimentul “Degusta Italia” organizat sub patronajul Ambasadei Italiei de către ICE-Agenția Italiană pentru Comerț Exterior – Biroul din București. Peste 80 de societăți, importatori, distribuitori, buyeri din marile lanțuri de vânzare retail, Ho.Re.Ca. și magazine de delicatese, wine-bar pot savura gustul inimitabil al produselor alimentare și al vinului “Made in Italy”.
Evenimentul este susținut de partenerii media HoReCa., Horeca Insight și Trends HRB și face parte din programul celei de-a treia ediții a “Săptămânii Bucătăriei Italiene în Lume” care are loc în perioada 19-25 noiembrie 2018. Proiectul, creat și coordonat de Direcția Generală pentru Promovarea Sistemului de Țară al Ministerului italian Afacerilor Externe și Cooperării Internaționale, a fost dezvoltat în Grupul de lucru în care sunt implicate Ministerul Politicilor Agricole Alimentare, Pădurilor și Turismului, Ministerul Educației, Universităților și Cercetări și Ministerul Bunurilor și Activităților Culturale, precum și principalele instituții și asociații care reprezintă bucătăria italiană în lume: Autorități Regionale, ICE Agenția Italiană pentru Comerț Exterior, ENIT (Ente Nazionale del Turismo Italiano), universități, camere de comerț, asociații, școli de bucătărie, rețele de restaurante italiene certificate și societăți din domeniul enogastronomic și design.
“Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume” se desfășoară concomitent în peste 100 de țări de pe toate continentele cu obiectivul de a promova la nivel internațional tradițiile culinare și enogastronomice ca semne distinctive ale identității și ale culturii italiene. Această ediție se desfășoară sub semnul unor concepte precum: calitate, sustenabilitate, cultură, siguranță alimentară, drept la hrană, educație, identitate, teritoriu și biodiversitate. La acestea se adaugă activitatea de punere în valoare a teritoriilor, a itinerariilor artei culinare italiene, precum și ale dietei mediteraneene, unul din elementele care a făcut ca Italia să fie “țara cea mai sănătoasă din lume” (Bloomberg Global Health Index).
În deschiderea lucrărilor, după salutul ES domnului Marco Giungi, Ambasador al Italiei la București și al domnului Filippo Petz, director al biroului de la București al Agenției Italiene de Comerț Exterior, în cadrul seminarului vor interveni: doamna Iulia Pencea, Consumer Insights Leader la Nielsen România cu o prezentare a pieței vinurilor din România și domnul Bogdan Avramescu, Business Developer la KeysFin cu ilustrarea perspectivelor pieței HORECA din România. Vor urma două testimoniale, făcute de domnul Răzvan Avram wine consultant& blogger UnVinPeZi.ro și de omul de afaceri italian Giulio Da Sacco, asociat și administrator al restaurantului Grano.
În sesiunea care urmează sunt expuse și oferite spre degustare excelențele enogastronomice ale celor nouăsprezece societăți invitate de Agenția ICE, care reprezintă unsprezece Regiuni italiene. Vor fi organizate, de asemenea, întâlniri B2B între societăți și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri, buyeri de produse alimentare, buyeri de restaurante, F&B manageri de hoteluri, manageri și buyeri de la vinoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine bar, ziariști de specialitate din presa scrisă și din media.
Produsele expuse acoperă o gamă amplă: vinuri și vinuri spumoase, brânzeturi, produse pe bază de carne, mezeluri, patiserie și panificație, paste, ulei de măsline și conserve.
Pe durata lucrărilor, SMEG ITALIA, sponsor principal al evenimentului, va pune la dispoziția reprezentanților societăților românești prezenți trei premii din catalogul electrocasnice mici.
Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agroalimentare și vinuri au depășit în anul 2017 cifra de 40 miliarde de Euro (+7,7 % față de 2016), încurajând așteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârșitul deceniului.
Anul 2017 a fost un an excepțional pentru vinul italian, ale cărui exporturi au crescut cu 7% ajungând la 6 miliarde de euro, record istoric absolut.
Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și de indicație geografică recunoscute de Uniunea europeană: 817, din care 294 produse DOP, IGP, STG și 523 de vinuri DOCG, DOC, IGT. O mărturie în plus a înaltei calități a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legăturii puternice între excelențele agroalimentare italiene și teritoriul de proveniență.
În primul semestru al anului 2018 Italia a exportat către România produse alimentare și băuturi în valoare de 183,1 milioane de euro (în scădere cu 3,8% față de primele șase luni ale anului 2017). Luând în considerare doar țările din Europa Centrală și Orientală, ca piață de desfacere a produselor italiene, România e depășită doar de Polonia și Republica Cehă. În aceeași perioadă a acestui an, România a exportat către Italia, aceeași categorie de produse în valoare de 170,9 milioane de euro.
Principalele produse agroalimentare italiene exportate către România în primul semestru al anului 2018 au fost: legume-fructe (32,5 milioane euro), produse alimentare diverse (23,6 milioane de euro), carne și produse din carne (20,3 milioane de euro), dulciuri (16,8 milioane euro), cafea (15,9 milioane de euro), lactate și brânzeturi (14,1 milioane euro), conserve vegetale (11,3 milioane de euro), pește și conserve de pește (10,2 milioane de euro), băuturi alcoolice (8,6 milioane de euro), paste făinoase (6,8 milioane euro) și vinuri (5,2 milioane de euro).
Principalele produse exportate de România către Italia în aceeași perioada a anului 2018 au fost: produse vegetale, cereale (79,7 milioane de euro), carne și preparate din carne (25,3 milioane de euro), legume-fructe (16,3 milioane de euro), conserve legume-fructe (11,9 milioane de euro), lactate și brânzeturi (6,8 milioane de euro), dulciuri (5,3 milioane de euro), produse alimentare diverse (4 milioane de euro), miere (4 milioane de euro), alcool și băuturi alcoolice (3,1 milioane de euro), orez (2,7 milioane de euro), ape minerale și băuturi răcoritoare (2,1 milioane de euro).
Pentru informații suplimentare: ICE Agenția Italiană de Comerț Exterior ([email protected])
www.ice.it/en/markets/romania/bucuresti