Romanii calatoresc pe tot parcursul anului, dar ce au ales si cand anume in primele 6 luni ale acestui an? Tripsta a pregatit o analiza care se uita la alegerile lor si la obiceiurile de rezervare pentru a vedea ce destinatii i-au convins si cand, precum si sumele pe care le-au cheltuit.
Destinatiile europene: principalele alegeri ale romanilor pentru prima jumatate de an; rezervarile de pe mobil au crescut comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Pentru primele 5 pozitii in topul preferintelor lor pentru destinatii internationale, romanii au ales in aceasta prima jumatate de an Atena ca prima optiune, urmata de Londra, Roma, Amsterdam si Istanbul. In acelasi timp, destinatiile domestice catre care au calatorit cel mai des au fost Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Oradea si Suceava (Salcea).
In ce priveste alegerile facute de utilizatorii reprezentativi pentru anumite generatii, exista un mix intre destinatii domestice si internationale, Bucurestiul fiind alegerea numarul 1 atat pentru Generatia Y cat si pentru cei peste 65 de ani, diferentele aparand in ce priveste alegerile pentru urmatoarele destinatii din top. Generatia Y a ales Londra, Amsterdam, Roma, Atena si Berlin pentru urmatoarele locuri, in timp ce calatorii cu peste 65 de ani au ales pentru locurile 2-5 ale destinatiilor lor de calatorie Atena, Roma, Iasi si Berlin.
In ce priveste destinatiile cele mai rezervate in lunile analizate, Roma este destinatia preferata in lunile martie, aprilie si mai, Istanbul alegerea pentru ianuarie si iunie si Londra destinatia lunii februarie.
Barbatii au fost in continuare responsabili pentru majoritatea rezervarilor realizate in aceste 6 luni, reprezentand 59.9% din totalul rezervarilor, in timp ce femeile au finalizat dar 40.1% din ele.
Urmand tendinta observata de anul trecut, procentajul rezervarilor realizate de pe dispozitive mobile in perioada analizata a crescut cu 25%, ajungand sa reprezinte 20.5% din totalul rezervarilor, comparativ cu primele 6 luni din 2015 cand reprezentau doar 16% din total.
Liniile aeriere low cost – cele mai cautate; in acelasi timp, cea mai scumpa rezervare din prima jumatate a lui 2016 a costat jumatate din valoarea celei achizitionate in aceeasi perioada anul trecut.
In timp ce Tarom a fost cea mai folosita linie aeriana pentru rezervarile facute de catre romani in perioada dintre ianuarie-iunie 2016, liniile aeriene low cost au ocupat urmatoarele 4 locuri, romanii alegand Ryanair, Blue Air, Wizzair and Air Berlin pentru calatoriile lor.
Romanii si-au planificat calatoriile cu ceva timp in avans, timpul mediu dintre rezervare si calatorie fiind de 36 de zile – iar luna ianuarie a fost cea in care s-au realizat cele mai multe rezervari, la polul opus, cu cele mai putine rezervari aflandu-se luna iunie.
In ce priveste sumele cheltuite pe calatorii, costul mediu al rezervarilor a fost de 181 Euro, cea mai ieftina a costat 12.99 Euro (pentru o calatorie la Milano) iar cea mai scumpa calatorie rezervata de romani in prima jumatate a acestui an a fost in valoare de 2.416,86 Euro pentru o calatorie la Palanga - aproape jumatate din valoarea celei mai scumpe rezervari facute de un roman in aceeasi perioada in 2015, in valoare de 4.123 Euro si care a fost chletuita pentru o calatorie la Kinshasa, Congo.
Despre tripsta
In 2005, doi antreprenori talentati au lansat in Atena, Grecia, unul dintre puncta cele mai fierbinti ale turismului international, un start-up numit initial travelplanet24. In prezent, agentia de turism online tripsta este unul dintre cei mai mari si mai recunoscuti lideri ai industriei de profil. Brandurile noastre - tripsta, airtickets si travelplanet24 – sunt preferate de peste un milion de turisti loiali din 45 de piete internationale pe care compania opereaza in prezent.
Cu birouri in Atenva, Bucuresti si Istanbul, echipa noastra de peste 260 de genii turistice pasionate se asigura ca ajungeti la destinatie la cel mai mici preturi garantate si cu sprijin dedicat. Motoarele noastre pentru rezervari proceseaza peste doua milioane de cereri de calatorie pe minut pentru a se asigura ca turistii primesc seturi complete de optiuni si preturi pentru calatorii cu avionul, trenul, feribotul sau autoturismul. Suntem capabili sa facem asta pentru ca strangem peste 100GB (echivalentul a peste 50,000 de melodii) in date privind rezervarile in fiecare zi si le utilizam pentru a va face experienta de cautare mai usoara si intuitive, indiferent de dispozitivul pe care il folositi. La aceasta se adauga serviciul multi-lingv de talie mondiala dedicate pasagerilor si stim deja ca veti face din urmatoarea experienta de booking o experienta extraordinara.